Eventinbjudan B2B

Eventinbjudan – så lyckas du med eventinbjudan

Eventinbjudan är ett bra sätt att hitta nya kunder och kanske framförallt för att hålla kontakten med befintliga kunder och leads.

Vi har lång erfarenhet av att bjuda in personer till event och webinars. Genom att arbeta både med Inbound och Outbound med målet att du ska få fler affärer kan vi se till att ni når era mål med eventet i alla Nordiska länder.

 

Så lyckas du med eventinbjudan

  1. Eventets innehåll
    En bra agenda underlättar inbjudningsarbetet otroligt mycket. Vilket är ert starkaste budskap och har ni en bra Key Note?
    .
  2. Målgruppen för eventet
    Fokusera på en smal målgrupp. Ett event blir alltid mer relevant och värdefullt för deltagaren om det riktar sig till en smal målgrupp.
    .
  3. Budskap
    Eventinbjudan är svårare idag än för fem år sedan. Det gäller att du kan erbjuda ett värde och kunna förklara varför personen ska delta på ert event. Fokusera på vad kunden vill, inte vad du vill.
    .
  4. Process för inbjudan
    Det finns flera viktiga steg du behöver tänka på för att eventinbjudan ska bli framgångsrik.
    -En bra kontaktlista
    -Inbjudan via email, tm och annonsering
    -Vid anmälan, skicka en kalenderinbjudan!
    -Påminnelsemail och samtal inför eventet minskar 'no shows'